新浪博客

閒话上海方言之——讲讲一嗰“洋”字

2019-10-25 21:41阅读:
閒话上海方言之——讲讲一嗰“洋”字
勒拉2014年01月31日星期五夜里向,笔者写过一篇文章名叫《闲话上海之——话“洋”字》(上海方言文章),里向所讲呃内容就跟“洋”字有关呃各类方言土语,总觉着写的覅是最好,决定修改一下。
閒话上海方言之——讲讲一嗰“洋”字
笔者去查阅了上海滩哴向呃历史,上海迭座城市勒拉1843年11月17日开埠了,伊是根据《南京条约》跟《五口通商章程》呃规定,上海就勒拉迭嗰一天正式开埠。从而造就了上海迭座城市,既是一座五方杂处呃城市,又是最早开放呃城市之一,因此伊最易接受、吸收外来文化跟多元文化,城市文化也是兼容并蓄呃,勒辣老底子呃上海文化当中,上海人顶顶欢喜讲呃词语之一,就是“洋”字了。不过,伴随着改革开放呃脚步不断前进加大,加之国家又要求每嗰省市统一去讲普通閒话,所以有些上海閒话讲呃人就变得邪气少了,甚至于覅去讲了。其中之一就是一嗰“洋”字,有可能勒拉老一辈上海人,至少是爷爷辈呃老上海人还会的去讲讲伊,年轻人就覅大去讲了。
閒话上海方言之——讲讲一嗰“洋”字
勒辣老底子呃上海滩哴向,假使有一嗰大人,或者一大群大人,看到有一嗰小囡,伊嗰马相跟样子长得交关好看,大眼睛双眼皮炯炯有神,面孔看上去活脱脱像一嗰外
国小囡,覅管迭嗰小囡,是一嗰男小囡,还是一嗰女小囡,上海人统统都欢喜称伊为“洋囡囡”。
閒话上海方言之——讲讲一嗰“洋”字
勒辣老底子呃上海滩哴向,用轨道煤气或煤气呃人家,绝对是属于风毛菱角少之又少哦,有可能只有一些住勒拉花园洋房呃大人家才会的去用。绝大多数呃普通人家只好去用煤球炉子,经济条件稍许好一眼眼呃人家,会得去使用煤油炉子,某些家庭人数较多呃人家,也同样会的去配备一只煤油炉子,以防备不时之需去使用。伊嗰辰光交交关关呃普通人家是覅的啥呃打火机呃,生炉子所要去用到呃么事就是“火柴”了,上海人覅是称伊为“自来火”,就是称伊为“洋火”。“洋火”呃使用频率要远远较比“自来火”来的多、来得频繁啊,之所以上海人欢喜把“火柴”称之为“洋火”,就是因为“洋火”是由外国人发明呃,是外国人从外国引进到中国、引进到上海来呃!
閒话上海方言之——讲讲一嗰“洋”字
勒辣老底子呃上海滩哴向,一些做各类大小生意呃商贩们,顶顶欢喜去做呃一桩事体就是去——“斩人家葱头”,利用信息覅对称,客户对市场行情又覅是顶顶了解,打一嗰时间差跟剪刀差,低价去喫进各类商品,再高价翻倍去卖给客户。“斩人家葱头”迭句閒话呃意思就是讲,对于那些覅大领行情与市面呃人,只要伊来买各类么事,就可以去狠狠交敲人家一记竹杠、骗人家一眼铜钿哦,拿低档物品高价卖把别人家。还有一句閒话叫:“伊拉是专门做斩洋葱头呃生意!”迭句閒话呃意思是讲,各类商贩们勒辣做生意呃全过程当中,专门欢喜去敲一些外国佬呃竹杠、骗外国佬手里向呃铜钿,只因为外国人初到中国跟上海滩,对于中国呃各类情况、行情、市面以及各类人事物情领覅大清爽覅领行情,所以就邪气容易对伊拉下手,走过路过就覅肯去错过,就要去狠狠较斩伊拉一记。不过,外国佬既覅是戆大,也覅可能一直是只洋葱头让商贩们去斩啊,辰光一长,迭些外国佬们,门槛变得越来越精了,对于中国呃各类人事物情以及情况跟行情,了解的涩勒斯清爽,迭嗰辰光再要想去狠狠较敲外国佬呃一记竹杠,骗骗伊拉一眼眼铜钿,赚一笔铜钿银子,就覅像过去噶么便当了!
閒话上海方言之——讲讲一嗰“洋”字
勒辣老底子呃上海滩哴向,一些混迹于江湖(职场)中呃上海男人,或者勒辣江湖(职场)中“讨生活”呃上海男人,尽管绝大多数人是一嗰极其普通呃职员,伊拉必需要去准备好一两套出客呃行头——“洋装”,哪怕迭嗰男人经济条件邪气推扳,至少要去准备好一套“洋装”,所谓呃“洋装”其实就是“西装”。假使讲,所穿呃迭件西装有明显凸出呃破损之处,又邪气容易畀别人家去发觉呃閒话,上海人顶顶欢喜去讲伊呃一句閒话就是:“迭嗰人真是一嗰洋装瘪三嘛!”还有就是,上海人发明了名叫“假领头”呃衣裳,“假领头”普通閒话又被称之为“节约领”,勒拉掰搿辰光上海人穿西装还有一嗰规定,一定要去戴一条领带,假使是穿西装呃人是衬着假领头戴着领带,就算碰到天气邪气炎热呃日脚,都覅好把外套脱了,脱了外套,上海人就会的讲伊:“迭呃人赤膊带领带,真是一嗰洋装瘪三嘛!”……会畀别人家看覅起,还要被议论纷纷说三道四一番!
閒话上海方言之——讲讲一嗰“洋”字
勒辣老底子上海滩哴向,普通人家勒拉俗常生活当中,对于钞票呃数量单位是覅大欢喜去讲“元”呃,交关欢喜去讲一嗰“块”字,覅管去商店里向买各类么事,还是到小菜场去买小菜问问价钿、讨价还价,讲几元1斤,就算是还价成功了,营业员啊会勒拉背后讲伊:“迭嗰人标标准准是一嗰洋盘,真是有眼阿乡兮兮(滴答)呃,伊今朝仔肯定是从十六铺码头刚刚上来!”……上海人还发明了一嗰词语就是“洋钿”,自从发明了“洋钿”迭呃词语以后,勒辣讲“块”呃辰光,后头眼般数要去增加一嗰“洋钿”迭嗰后缀词语,譬方讲:一块洋钿、五块洋钿、十块洋钿……就算是讲到了角分,最后眼般数同样要去加“洋钿”迭两嗰字,还譬方讲:五分洋钿一把葱,一角洋钿三块老姜……勒拉老底子,从1955年到1987年之间,国家发行呃铜钿,最高票面金额是十块,自从诞生了50块跟100块面值以后,就覅加“洋钿”迭两嗰字了,因为要是去加了“洋钿”迭两嗰字,用上海閒话读起来,就显得覅够流畅流利了,所以就覅好去用伊了。尽管“洋钿”迭嗰词语,现在用得比较少了,哪怕是正宗上海人啊覅大去使用、去讲了,但是,偶尔听到有人还勒辣讲,还是感觉到蛮亲切呃。
閒话上海方言之——讲讲一嗰“洋”字
正因为上海是最早开放、最早接受外来文化跟西方文化呃城市之一,所以勒辣俗常生活当中,覅管啥呃人、啊覅管伊具体是做啥呃事体,都比较欢喜跟“洋”字搭界、跟“洋”字沾亲带故做亲眷。
閒话上海方言之——讲讲一嗰“洋”字
譬方讲:上海人交关欢喜把土豆或马铃薯,称之为“洋山芋”;充满空气或者某些其他气体呃各类气球,称之为“洋泡泡”;连讲到“蜡烛”迭两嗰字,啊要勒辣“蜡烛”前头去添加一嗰“洋”字,称之为“洋蜡烛”,还有一句上海俗语讲得好:“侬迭呃人真是一嗰洋蜡烛,覅点覅亮!”;清朝后期至解放初期,吾伲所使用呃各种银元,就有的光绪元宝、袁大头、孙大头跟墨西哥鹰元,上海人一律称之为“银洋钿”;就连跟吾伲隔海相望呃邻国——日本,上海人会去称伊拉国家里向呃人,覅是叫“东洋人”,就是叫“东洋鬼子”……
閒话上海方言之——讲讲一嗰“洋”字
实际哴向,关于“洋”字呃词语跟故事,还是有的交交关关多呃,一时头哴绝对是讲覅光呃,等到以后再讲,笔者会的继续去写!
閒话上海方言之——讲讲一嗰“洋”字
【备注:文章为作者原创;各类贺友直画作图片均来源于网络上;感谢原创图片。】
閒话上海方言之——讲讲一嗰“洋”字
杜老倌侠客居(陆伟)修改于2019年10月25日星期五晚上
閒话上海方言之——讲讲一嗰“洋”字

我的更多文章

下载客户端阅读体验更佳

APP专享