新浪博客

天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照

2022-08-08 08:26阅读:

穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)

Through the mountains and water of the green train, take me to embrace the world's most beautiful lover
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
虞美人
Corn poppy
说走就走
Say go you go
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
绿皮火车晓墨,情结多执着
br> 对于遥远的西藏,晓墨长久遐想欲探索。
公元二0二二年,火热的夏天。
我决定要来一次,说走就走行走西藏间
Green train to Xiao Mo, complex more persistent.
For the distant Tibet, Xiao Mo long daydream to explore.
The year 2022, the hot summer.
I decided to take a trip and walk around Tibet on the fly.

天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
虞美人
Corn poppy
乘坐火车
Take the train
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
拿着绿皮火车票,一路向远方。
拥抱世间最美的。我的意中情郎美西藏。
火车行程从广州,直达到重庆。
再从重庆到拉萨,世界屋脊潇洒走一程。
Take the green train ticket, all the way to the distance.
Embrace the most beautiful in the world. My beau is beautiful.
The train runs from Guangzhou to Chongqing.
From Chongqing to Lhasa, the roof of the world
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
虞美人
Corn poppy
路途经过
On the way through
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
途经广西与江西,贵州到重庆。
四川甘肃青海省、再经青藏铁路拉萨行。
乘坐飞机犹如是,瞬间的转换。
火车则是每一米,亲临其境真实的体验。
Through Guangxi, Jiangxi, Guizhou to Chongqing.
Sichuan, Gansu and Qinghai provinces, and then the Qinghai-Tibet Railway to Lhasa.
Getting on a plane is like, like, an instant transition.

The train is a real experience, every meter, in person.
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
虞美人
Corn poppy
诗和远方
Poetry and the distance
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
火车铁轨轰鸣中,细细品味着。
真正旅行的远方山水土地人文好风光。
我们一直向往着,诗歌和远方。
更美还有向远方,每一风景处处美无量。
Savor the sound of the train tracks.
Real travel distance, landscape, land, culture and good scenery.
We've been longing for poetry and distance.

More beautiful and to the distance, every scenery everywhere beautiful.
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
虞美人
Corn poppy
两广青山
Castle peak of guangdong
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
火车行进初始地,我们熟悉的。
典型地貌珠三角两广青山玲珑又神秀。
水量丰富但温柔,大江与大河。
富庶桑基大鱼塘。果基鱼塘鱼儿跳跃着。
The first place the train travels, we know.
Typical geomorphic Pearl River Delta, Liangguang Qingshan exquisite and beautiful.
Water abundant but gentle, great rivers and rivers.

Rich mulberry base big fish pond. Fish jump in the fruit - based fish pond.
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
虞美人
Corn poppy
贺州进桂林
Hezhou into Guilin
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
随着火车的行进,进入广西境。
景物变幻山渐多,轮廓变清秀又险峻。
从贺州城入桂林,独山峰成林。
绿草成碧山秀美,蓝天映衬一群小清新。
With the train's progress, into the Guangxi border.
The scenery changed, the mountains became more and more, the outline became beautiful and steep.
From the city of Hezhou into Guilin, a single mountain forest.
Green grass into Bishan beautiful, blue sky against a group of small fresh.
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
虞美人
Corn poppy
贵川山水
Your sichuan landscape
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
离开桂林入贵州,景美不胜收。
山往高长水奔涌,皆向远处绵延自风流。
越往四川方向前,山高旗云旋。
地形越是更险要,蜀道之难难于上青天。
Leaving Guilin and entering Guizhou, the scenery is very beautiful.
The mountains rise and the waters rush, and they all stretch away from the wind.
The more to the direction of Sichuan, the mountains and clouds whirled.

The more dangerous the terrain, Shu road is difficult to Qingtian.
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
虞美人
Corn poppy
五色甘肃
Five colours of gansu province
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
甘肃五色韵味足,天然美画图。
天地就在一夜间,改变颜色美景壮千古。
太阳被赋火神韵,天空云布。
圆润土地变粗犷,火车呼啸进入了甘肃。
Gansu five color charm enough, natural beauty painting.
Heaven and earth in the night, change the color beauty Zhuang forever.
The sun is endowed with fire, and the sky is covered with brocade clouds.

The round land became rough and the train roared into Gansu.
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
采桑子
A light boat with short
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
甘肃位置地处于,黄土高原、青藏高原,内蒙高原交汇地。
所以高山与盆地,平川沙漠,戈壁地貌,甘肃都兼而有之。
Gansu is located in the intersection of Loess Plateau, Qinghai-Tibet Plateau and Inner Mongolia Plateau.
So the mountains and basins, the Pingchuan desert, the Gobi landform, Gansu all have it.


天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
采桑子
A light boat with short
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
越向西走越离奇,颜色慢慢,变得单一,越来越灰天变异
越来越黄黄土地,云朵逐渐,漫漫消失,植被变成骆驼刺。
The more we go west, the more surreal, the color slowly, become single, more and more gray sky variation.
More and more yellow land, clouds gradually, long disappear, vegetation into camel thorn.
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
采桑子
A light boat with short
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
这里原野空荡荡,古言塞外,旷野茫茫,风吹不到的地方。
绝美风光美无限,大漠长河,衰草连天。风光浪漫微凄凉。
Here the wilderness is empty, the ancient words outside the gates, the vast wilderness, the wind can not blow the place.
Beautiful scenery is infinite, the long river in the desert, declining grass. The scenery is romantic and slightly bleak.
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
采桑子
A light boat with short
青海宝蓝
Qinghai sapphire blue
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
火车进入青海时,眼前景物,变得单一,夺目宝蓝射眼底。
这是一汪宝蓝色,碧碧湖水,纯净清澈,如诗如画宛如歌。
When the train entered Qinghai, the scenery in front of the eyes, became single, dazzling sapphire shot fundus.

This is a royal blue, blue lake, pure and clear, picturesque as a song.
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
采桑子
A light boat with short
天下风物——《穿山越水的绿皮火车,带我拥抱世间最美的情郎(一)》风光题照
这是晓墨见过的,世界最美,最最干净,蓝色湖泊美如歌。
火车上面的旅客,都忍不住,惊呼起来,举起相机把景拍。
This is Xiao Mo had seen, the world is the most beautiful, the cleanest, blue lake as beautiful as a song.

The passengers on the train could not help but exclaim and raised the camera to shoot the scene.



我的更多文章

下载客户端阅读体验更佳

APP专享